Steeds meer ondernemers gebruiken eHerkenning

Met eHerkenning loggen bedrijven in op websites van verschillende overheidsorganisaties. Ze krijgen zo veilig toegang tot het digitale loket om diensten af te nemen. Niet meer in de rij staan op het gemeentehuis, geen papieren rompslomp meer en geen oneindige hoeveelheid inlognamen en wachtwoorden die moeten worden onthouden. eHerkenning bespaart tijd en geld en geeft er gemak voor terug.
Bij het aanvragen van bijvoorbeeld een vergunning of subsidie wordt vaak vertrouwelijke informatie uitgewisseld. Het is daarom belangrijk dat dit veilig en betrouwbaar gebeurt. De overheidsorganisatie wil weten of zij ook daadwerkelijk te maken heeft met de medewerker van het bedrijf die inlogt en of deze persoon bevoegd is om namens het bedrijf te handelen. eHerkenning regelt de digitale herkenning (authenticatie) en controleert de digitale bevoegdheid (autorisatie). Het is 1 digitale sleutel die de toegang geeft tot meerdere diensten.
Voorbeelden zijn het aanvragen van een omgevingsvergunning bij de gemeente of een subsidie bij Agentschap NL of een verklaring omtrent het gedrag. Ook veel gemeenteportalen voor bedrijven gebruiken eHerkenning. Inloggen met eHerkenning bij websites van de overheid is te vergelijken met hoe burgers dat doen met hun DigiD.
ZET solutions is erkend aanbieder van eHerkenningsmiddelen en participeert in het Afsprakenstelsel eHerkenning. Bedrijven kunnen eenvoudig eHerkenningsmiddelen op verschillende betrouwbaarheidsniveaus aanvragen op www.zlogin.nl/eherkenning.
Bedrijven die al een eHerkenningsmiddel hebben maar een hoger betrouwbaarheidsniveau nodig hebben, kunnen hun middel eenvoudig opwaarderen.
Meer informatie over eHerkenning en een overzicht van aangesloten overheidsorganisaties vindt u op www.eherkenning.nl